بهينهسازى موتور جستجوگر (سئو) فرآيند افزايش دادن كميت و كيفيت نتايج جستجو براى واژههاى كليدى مورد نظر براي عبور و مرور يك وبسايت از موتورهاى جستجوگر از طريق(طبيعى)"(آلى (يا) الگوريتمى)" مي باشد.
معمولاً، در ابتدا يك سايت در نتايج جستجو نشان داده مي شود و درصورتي كه "رتبه" آن بالاتر باشد جستجوكنندگان بيشتري آن سايت را ملاقات خواهند كرد. همچنين سئو انواع مختلف جستجوي شامل، جستجوى تصوير، جستجوى محلى و صنعتي ويژه موتورهاى جستجوگر عمودى را ميتواند نشانه بگيرد.
به عنوان يك شيوه بازاريابى براى بالا رفتن ارتباط يك سايت، سئو چگونگي كار كردن الگوريتم ها و موارد جستجوي مردم را در نظر ميگيرد. كوشش هاي سئو احتمالاً برنامه سازي يك سايت، نمايش و ساختار آن به اندازه ترميم كردن مسائلي كه مي تواند از جستجوي عنكبوت وار يك سايت توسط برنامه هاي فهرست سازي موتور جستجوگر جلوگيري كنند را دربر مي گيرد.
ديگر اينكه، كوششهاى قابل توجهتر ديگري كه افزودن محتواى بي مانند به يك سايت، تضمين كردن اينكه محتوا به آساني توسط روبات هاي موتورهاي جستجوگر شاخص گذاري مي شوند و جذاب تر كردن سايت براي بازديدكنندگان را در بر مي گيرد.
دسته ديگر تكنيكها كه به سئوى كلاه سياه يا شاخص گذارى تكرارى معروف است، روشهايي از قبيل ترويج لينك و پركردن واژه كليدي كه تمايل دارد به تجربه كاربر موتور جستجوگر آسيب بزند را استفاده مي كنند. موتورهاى جستجوگر به دنبال آن سايت هايي كه اين تكنيكها را به كار مي برند مي گردند و ممكن است آنها را از شاخصهايشان حذف كنند.
تازه كارها (سئو) مي توانند به "بهينه سازان موتور جستجوگر" (يا) "بهينه ساز موتور جستجوگر" مراجعه كنند، اين اصطلاحات توسط يكي از مشاوران صنعتي كه پروژه هاى بهينه سازي را از طرف مشتري ها مي پذيرفت و به وسيله افرادي كه خدمات سئو ارائه مي كنند پذيرفته شده است.
بهينهسازان موتور جستجو ممكن است سئو را به عنوان يك سرويس مستقل و يا به عنوان بخشي از يك مبارزه تجاري وسيع ارائه كنند.
براى اينكه سئو مؤثرتر باشد لازم است كه تغييراتي در كد منبع اچ تي ام ال يك سايت داده شود، تدابير سئو ممكن است در توسعه دهي و طراحي وب سايت تركيب شده باشد.
جمله "موتور جستجوگر دوستانه" ممكن است در توصيف طراحي وب سايت، منو ها، سيستم مديريت محتوا، يو آر ال ها، و چرخه هاي فورش استفاده شده باشد كه بهينه سازي آساني دارد.


هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر